![]() |
"Kukatündér" játék |
Környezetvédelmi moduláris program
Címe: Hogyan és miért védjük környezetünket?
Melléklet: 1 db hálóterv
Célok: - a környezettudatos magatartás, a környezetért felelõs életvitel
elõsegítése
- az ember és környezete harmonikus kapcsolatának kialakítása
- az élõ és az élettelen alkotóelemeinek védelme, fenntarthatóságuk
biztosítása
Fejlesztendõ területek:
- környezettudatos magatartás kialakítása
- környezet iránti érzékenység fejlesztése
- szociális érzékenység fejlesztése
- az élõ és az élettelen természet tudatos alakítása
- holisztikus szemlélet fejlesztése
- ismeretszerzõ, ismeretelsajátító szemlélet fejlesztése
- problémamegoldó képesség
- felelõsségvállalás fejlesztése
- kötõdési képesség fejlesztése
Tantárgyi vonatkozások:
- környezetismeret
- technika
Produktumok:
- Fõ produktum: - Hulladék újrahasznosítása (szövés)
- Részproduktumok: - plakátkészítés
- virágültetés
- kirándulás (múzeumlátogatás, állatkerti séta)
Értékelés:
- önértékelés
- csoportértékelés (dicséret, jutalmazás)
- produktum értékelése
Szülõk és a társadalmi környezet bevonása:
- szülõi, pedagógusi segítségnyújtás a kirándulások alkalmával
- vízvizsgálat szakember bevonásával
- szakember által a csillagvizsgáló megismerése
Keretek, erõforrások: (humán, anyagi)
- anyagi támogatás: pályázat illetve szülõi támogatás
Környezetvédelmi moduláris program
Résztvevõk: 1-2. osztály
Megvalósítás ideje: 2010. április – május
Felelõs pedagógus: Pincziné Szívós Virág
A környezetvédelmi moduláris program célja a környezettudatosságra nevelés, amellyel elõsegítjük a tanulók magatartásának, életvitelének kialakulását annak érdekében, hogy a felnövekvõ nemzedék képes legyen a környezet megóvására, elõsegítve ezzel az élõ természet fennmaradását és a társadalmak fenntartható fejlõdését.
A fenntartható fejlõdés feltételezi az egész életen át tartó tanulást, amelynek segítségével tájékozott és tevékeny emberekké nevelõdnek, akik kreatívan gondolkodnak, eligazodnak a természet és a környezet, a társadalom, területén, és felelõsséget vállalnak egyéni vagy közös tetteikért. Mindez úgy valósítható meg, ha különös figyelmet fordítunk a tanulók természettudományi gondolkodásmódjának fejlesztésére. Ha a tanulók érzékennyé válnak környezetük állapota iránt, akkor képesek lesznek a környezet sajátosságainak, minõségi változásainak megismerésére és elemi szintû értékelésére, a környezet természeti és ember alkotta értékeinek felismerésére és megõrzésére, a környezettel kapcsolatos kötelességeik vállalására és jogaik gyakorlására.
A környezet ismeretén és a személyes felelõsségen alapuló környezetkímélõ magatartásnak a tanulók életvitelét meghatározó erkölcsi alapelvnek kell lennie egyéni és közösségi szinten egyaránt. A környezeti nevelés során a tanulók ismerjék meg azokat a jelenlegi folyamatokat, amelyek következményeként bolygónkon környezeti válságjelenségek mutatkoznak. Konkrét hazai példákon ismerjék fel az egyénre gyakorolt pozitív és negatív hatásait. Kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megõrzésébe, gyarapításába. Életmódjukban a természet tisztelete, a felelõsség, a környezeti károk megelõzése váljék meghatározóvá. Szerezzenek személyes tapasztalatokat a környezeti konfliktusok közös kezelése és megoldása terén.
<<<<<<< article_fulltext.tmpl
=======
>>>>>>> 1.6